mandag 30. mai 2022

TVINDE CAMPING - TVINNEFOSSEN, NÆR VOSS (2021)

TVINDE CAMPING, SKULESTADMO - VOSS


Tvinde camping, ligger på Skulestadmoen på Voss. Dette er et av våre faste stoppesteder, ikke for å overnatte, men for å se på Tvinde-(eller Tvinne)fossen som kaster seg nedover fjellsiden rett ved E16. Dette er en av de letteste fine fossene våre å fotografere...  og man kan beundre den på svært nært hold.  Enten man skal bo på campingen eller ikke. Vi bodde her første gang 2011. Da var jeg i veldig dårlig form (fikk påvist lungebetennelse noen dager senere), så jeg var fast bestemt for at her skulle jeg bo igjen, og da skulle jeg sitte og beundre fossen. 



Det tok 10 år..., men endelig kunne jeg sitte på verandaen utenfor den enkle, men veldig fine hytta vi hadde leid. Riktignok var ikke været helt på vår siden, en nesten. Det gikk fint å sitte ute godt kledd og med et godt, varmt teppe og se og høre på fossen! Herlig. Hytta vår var uten vann og toalett, men det var fine sanitæranlegg i den hvite bygningen rett over her. Sånn om trent 30 meter å gå...  




I tillegg til plasser til telt, campingvogner og bobiler, finnes det enkle små og litt større hytter, alle med fire senger og leiligheter. Det er rent og fint og vertskapet hyggelig! Håper at vi ikke "må" vente 10 år til neste gang. Det er absolutt en campplass vi anbefaler. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar