lørdag 29. juni 2019

Har du husket å avbestille posten og avisa til ferien? (2019)


I dag bestemte Baksete-passasjeren og Planleggingsministeren seg for å prøvekjenne litt på feriefølelsen. Vi gikk rett og slett gå på Mc Donalds og spiste frokost før vi ruslet over til den store naboen - Kjøpesenteret - for å gjøre noen ferieinnkjøp.  Baksete-passasjeren har forresten blitt oppgradert til Annenpilot. Hun og Piloten får diskutere hvem som skal kjøre etterhvert. Jeg trives utmerket som kartleser, planleggingsminister og co-pilot som trår til når det er absolutt nødvendig. I tillegg har jeg alltid så mye dilldall på golvet mellom beina i setet MITT at det ikke er noen fare for at noen vil bytte med meg. Det er dessuten en stor jobb å holde kontroll på kart og veibeskrivelser og å sørge for at resten av crewet gjør jobben sin og holdes oppdatert underveis...

I tillegg til noen innkjøp, klesvask og litt rydding, var dagens gjøremål å bestille oppbevaring av posten og å stoppe avisa. Posten må avbestilles senest 3 virkedager på forhånd, så vi hadde ikke særlig mer tid enn vi trengte. Men nå er det gjort. Det kommer ikke mye post for tiden, men det er kjekt at det lille som kommer blir tatt vare på. Det er verdt de 150 kronene det koster for de to ukene vi skal være borte.  Vi stopper alltid posten når vi drar på ferie.

Etter å ikke ha hatt papiravis på en stund, bestilte vi for et par måneder siden et prøveabonnement på papir igjen. Jeg må innrømme at selv om jeg tilbringer mye tid i cyber-verden, er det veldig kjekt å lese avisa på papir. Men i ferien trenger den ikke å hope seg opp i postkassa. I dag skal det jo bare noen tastetrykk til for å stoppe / avbestille både posten og avisen. Ingen grunn til å ikke gjøre det.

Jeg kjenner virkelig at det begynner å rykke i feriefoten nå. Her telles det ned for fullt!

Ikke glem å stoppe posten og avbestille avisa før ferien! Det er et enkelt tiltak mot at postkassen fylles opp i ferien! Sett gjerne på "Reklame, nei takk!" - merke på postkassen også om du ikke har det. Liker du å få reklame, kan du jo bare ta det av igjen etter ferien. Det er jo enorme mengder som fylles oppi der i løpet av en uke.

Hallo FERIE - nå kan du snart komme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar